CASE: Danefæ – Overtagelse af Google Ads

Om Virksomheden:


Danefæ er et dansk livsstilsbrand, kendt for farverigt og funktionelt tøj siden 2005. De startede med at skabe smukke regnjakker, men har siden udvidet til en bred kollektion af kvalitetsprodukter. Danefæ sælger både direkte til forbrugere (D2C) og til forhandlere (B2B) – primært i Danmark og Tyskland.

danefæ l.

Udfordringen:

Da jeg overtog Danefæs Google Ads-konto, var den stort set efterladt og uopdateret i over et halvt år. Virksomheden havde haft en intern medarbejder der havde stået for driften men var nu ikke en del af virksomheden længere. De havde derfor brug for en Google Ads Freelancer der kunne træde til HURTIGT. Det største problem var, at tracking var sat ud af spil – sandsynligvis som følge af overgangen til GA4.
Det betød, at Shopping-annoncer var næsten helt inaktive, og brede søgeord havde frit spil uden styring. Branded og generiske søgninger var blandet i samme kampagner, hvilket gjorde det umuligt at aflæse resultater og optimere effektivt.

Løsningen


Første skridt var at genetablere korrekt tracking, så vi overhovedet kunne begynde at måle performance. Dernæst gik arbejdet med at rydde op i kampagnestrukturen i gang:
– Branded søgninger (fx “Danefæ sort regnjakke til damer”) blev adskilt fra generiske søgninger (fx “regnjakker til damer”), så man kunne vurdere afkast (ROAS) mere præcist og målrette indsatsen.
– Kontostrukturen blev strømlinet, irrelevante søgeord fjernet, og Shopping-annoncer genaktiveret med et rent produktfeed.

Resultatet:


Selvom det ikke var muligt at måle før/efter-effekter præcist pga. manglende trackinghistorik, har vi nu en velfungerende konto, hvor annoncerne igen kører aktivt – og hvor vi kan aflæse hvad der virker og hvad der ikke gør.
Danefæ har fået et solidt fundament for videre vækst på både det danske og tyske marked via Google Ads.

Scroll to Top