Tracking på Google

Tracking på Google

Få sat konverteringssporing op i Google Ads og Google Analytics

Så du kan se om du tjener penge eller smider penge ud af vinduet

Mange går laaaaaangt udenom de tekniske opsætninger i Google Ads og i Google Analytics, og det mest tekniske er typisk at opsætte konverteringssporing.

Google Ads er et fedt værktøj, fordi det giver en mulighed for at spore sine konverteringer (salg) hvis du har en webshop, eller når du generer leads, hvis folk skal ringe til dig eller udfylde en kontaktformular.

Ligemeget om du driver den ene type virksomhed eller den anden, SKAL du ha’ sat konverteringssporing op, ellers ved du ikke om det du gør er godt eller skidt.

At opsætte konverteringssporing er afgørende for at forstå din investeringsafkast (ROAs) og sikre, at dine Google Ads-kampagner VIRKER !

Derfor er det vigtigt du får sat alt det tekniske op inden du går i gang med at annoncere på Google

SÅ LAD MIG HJÆLPE DIG MED DET TEKNISKE

Hvilke typer af konverteringer kan du spore med Google ?

Google definerer fem hovedtyper af konverteringshandlinger, som du kan vælge imellem, når du opsætter konverteringssporing i din konto:

Handlinger på hjemmesiden: Dette er de mest grundlæggende eller velkendte typer af Google Ads-konverteringer. En handling på hjemmesiden kan være et køb, udfyldning af en formular, klik på en knap og mere. 

Telefonopkald: Denne konverteringstype er også meget populær, da det simpelthen er et opkald til din virksomhed, der stammer fra dine Google Ads-annoncer. 

App-installationer og konverteringer i appen: Disse gælder kun for virksomheder, der annoncerer en app. Deres formål er at tælle app-downloads eller andre interaktioner inden i en app. 

Importeret eller offline konverteringer: Dette er handlinger, der foregår offline, men som måske stammer fra en annonce. Du ville importere disse sporingshandlinger offline, såsom et salg over telefonen eller en handling i person, via en kundeværdistyringsplatform (CRM). 

Lokale konverteringer: Når nogen udfører en handling, der er specifik for en annoncørs fysiske beliggenhed under eller efter interaktion med en annonce, betragtes det som en lokal konverteringshandling. Disse er automatisk defineret for dig af Google Ads, da de kun forekommer på tværs af Googles produkter eller tjenester, som f.eks. Google Maps. Nogle eksempler på lokale handlinger er klik for at ringe, visning af en menu eller få rutevejledning.

tracking på Google

Sådan sætter jeg tracking op i Google Ads + GA4

#1

Adgang

Jeg skal først have adgang til din Google Ads og Google Analytics

#2

Tjekker Set-up

Jeg tjekker din konto igennem og gennemtjekker hvordan det ser ud.

#3

 Konverteringssporing

Er du en webshop er det oplagt at måle dine salg, sælger du ydelser er det oplagt at måle når folk udfylder din kontaktformular eller klikker på andre vigtige elementer.

#4

Tjekker for fejl

Jeg tjekker det hele virker og giver dig besked.

Jeg har fx hjulpet disse virksomheder med Google Ads:

PRISER PÅ AT FÅ SAT TRACKING OP

Timepris: 800,- ex moms

Standard servicevirksomhed (f.eks. kontaktformular)

Pris: 1.600 kr. ekskl. moms (2 timer)
– Opsætning af sporing af kontaktformular
– Oprettelse af mål i Google Analytics og/eller Google Ads
– Test og sikring af, at data sendes korrekt


Webshops og mere komplekse løsninger

Fra 2.400 kr. ekskl. moms (3 timer og opefter)
– Sporing af køb, produktvisninger, knapklik og evt. brugerrejser
– Tilpasset opsætning efter platform og behov
– Dialog med udvikler, hvis nødvendigt


 

Alle løsninger tilpasses dit setup og dine mål. Har du allerede noget tracking sat op, tager jeg udgangspunkt i det og forbedrer, hvor det giver mest mening.

Hvem skal hjælpe dig med Google tracking?

HEJ – Mit navn er Marianne. Et af mine første marketingsprojekter, dengang jeg startede min første virksomhed op som 25-årig, var at finde ud af hvordan man bliver fundet på Google, uden at skulle betale dyre klikpriser.

Siden har jeg været ansat som Google Search Specialist på bureau.

Men er nu selvstændig Google Ads Freelancer og SEO konsulent og elsker at hjælpe små virksomheder med at vækste og blive synlige.

JEG LAVER OGSÅ:

Jeg hjælper dig med at få mest muligt ud af dit annoncebudget i Google Ads. Det gælder alt fra opsætning og søgeordsanalyse til løbende optimering og sporing af resultater. Målet er at tiltrække de rigtige kunder – og få dem til at handle.

God SEO handler ikke kun om teknik, men også om indhold, struktur og strategi. Jeg hjælper dig med at blive mere synlig i Google som SEO konsulent – både gennem optimering af din hjemmeside og ved at skabe indhold, som Google forstår og dine kunder har brug for.

INGEN BINDING – INGEN MÆRKELIGE KONTRAKTER

Har du et spørgsmål ?

Scroll to Top